Hoe kan ik mijn buikspieren zichtbaar maken?

Iedereen heeft ze, maar bij weinig mensen zijn ze daadwerkelijk zichtbaar. We hebben het over buikspieren. Als we het over het mannelijk schoonheidsideaal hebben, dan horen hier natuurlijk ook fraaie buikspieren bij. Helaas hebben maar weinig mannen buikspieren, vinden veel vrouwen. Veel mannen hebben ze overigens wel, maar ze zijn simpelweg niet zichtbaar. Om je buikspieren zichtbaar te maken heb je, als je te kampen hebt met overgewicht, een laag vetpercentage nodig.

Afvallen
Afvallen is het credo, wil je je buikspieren kunnen zien. En dat afvallen is best pittig. De meeste mensen willen best wat aan hun gewicht doen, maar ze moeten er niet teveel moeite voor hoeven doen en juist dat is natuurlijk het probleem. Wil je buikspieren hebben, dan zul je moeten werken. Je kunt natuurlijk ook hulpmiddelen gebruiken. Dieetpillen en -poeders zijn bijvoorbeeld ook niet aan te slepen.
Om af te vallen kun je ook deelnemen aan een bootcamp. Overal in het land worden ‘bootcamps’ georganiseerd, om gezamenlijk al zwetend kilo’s vet te verbranden. Radmilo Soda, de personal trainer uit het bekende RTL-programma Obese heeft onbedoeld een hype veroorzaakt. De laatste trend is overigens uit Los Angeles overgewaaid en dat is het plakken van een stukje plastic op je tong, waardoor je alleen vloeibare dranken kunt innemen. Kost wel $2000 dollar en moet na een maand verwijderd worden omdat het anders in je tong groeit! Afvallen blijft nog steeds een kwestie van gezond eten en sporten om het opgeslagen vet te verbranden. Daarnaast is het belangrijk om die levensstijl vast te houden, ook als je op gewicht bent. Want anders zitten de kilo’s er heel snel weer aan!

Ik ben afgevallen en nu?
Heb je voldoende kilo’s verloren? Dan kun je kijken naar de diverse buikspieroefeningen om zo een wasbordje te creëren. Verwacht niet dat je snel resultaat ziet. Het duurt even en discipline en doorzettingsvermogen zijn ook zeker nodig. We raden je dus aan om door te blijven zetten, zodat je uiteindelijk met een sixpack naar het strand kunt gaan. Ga overigens niet als een gek aan de slag, want dit kan resulteren in blessures. Neem rust. Het is aan te raden om tussen trainingen altijd minimaal één dag te rusten. Op deze manier zul je niet te maken krijgen met overbelasting.