Thuis trainen voor een strakke buik

De zomer staat voor de deur en jij wilt graag nog die buikspieren kweken voor als je in je bikini op het strand moet paraderen. Maar je hebt geen tijd. Althans, niet om een paar keer per week naar de sportschool te gaan. Jij wilt wel een afgetrainde buik, maar je wil niet vastzitten aan een duur sportschoolabonnement. Logisch. Je kunt dat geld beter bewaren voor een lekkere cocktail op vakantie. Gelukkig zijn er nu diverse mogelijkheden om thuis te trainen voor zo/n prachtig strakke buik.

Gezond leven

Om te beginnen is het belangrijk dat je gezond eet en voldoende beweegt. Je kunt nog zo vaak je buikspieren trainen, als er een laag vet overheen zit kan nog niemand ze zien. Niet meer eten dan wat je dagelijks verbruikt is de sleutel naar succes. Bij de meeste vrouwen zit de vetopslag rondom het middel en dus zal je ook je eetpatroon moeten aanpakken. Eet veel fruit, groenten, nootjes en blijf vooral veel water drinken. Kruidenthee mag ook.

Via smartphone, iPad of tv

Er zijn diverse methodes om je buikspieren te trainen. Met je smartphone of iPad kun je diverse apps downloaden die je kunnen helpen met een goede buikspiertraining. Als je zoekt op buikspieren in de App Store zul je er een heleboel vinden. Met je laptop kun je ook genoeg voorbeelden vinden op YouTube. Ga je liever voor een groter beeldscherm? Er zijn diverse workout dvd’s te verkrijgen die de nadruk leggen op buikspieroefeningen.

Routine is resultaat

Doe de oefeningen bewust op een vast tijdstip. ’s Ochtends nadat je uit bed bent gestapt of juist vlak voor het slapen gaan. Aangezien de oefeningen gemakkelijk thuis zijn te doen kun je ze zelfs, wanneer je ze wat vaker hebt geoefend, gewoon voor de tv doen tijdens je favoriete serie. Het belangrijkste is, dat je er een routine in bouwt. Je zult merken dat je lichaam aan de inspanning gewend raakt en er zelfs om zal vragen. Neem iedere dag de tijd voor je oefeningen. Het hoeft je maar een kwartiertje per dag te kosten en voor je het weet heb jij ook zo’n strak wasbordje.